Wednesday, 25 July 2012

آدابی غذا خوردن تو ما-مبارِک آ مراسمی افطار برا اصفانیا

دوره کردنی آدابی غذا خوردن تو ما-مبارِک آ مراسمی افطار برا اصفانیا - دقیق راعایِت کونین که دچاری مشگل نشین آ بیشدر بدون بچسبد:

- قبلی غذا می باس رف دسشوی، شیکمی خالی‌ بلند تِر می غرِّد.

- بغل دَسّی بزرگونی مجلس می باس وایساد چون اون قسمِت سفره پر رنگ تِرِس.

- اوِل مرغ آ کِباب آ ماهیا وردارین بعد برنجا بکشین (تو نسخه اصلی تِر میگن اَصی برنج نکشین)

- اِگه سری میزا ایناس، آ می بینین ضایَع نیس،بشقابی بغل دَسیادونا بذارین زیری بشقابی خوددون تا کسی بغل دَسِدون وانَسِد

- دوغا آخِری دس بخورین اِگه اوِلی کار بخورین ماساش کفی دلدون می شینِد آ سیردون میکوند.

- کمر بندا اوِل محکم کونین آ یُخده چی‌ یُخده چی‌ واز کونین تا آجُریا بار کونین.

- هر دَفِی سردونا بالا کونین آ شکری خدا را بوکونین آ یه نفسی عمیق بکشین تا یخدچی جا بیشدر تو مَعددون وا شِد.

- اِگه میشِد ننیشِسه بخورین! تا وایسادِین غِذاوا کف می شیند آ بیشتر میخورین.

- اينم یه روشي خُب برا خوردني کِباب آ خورشی ماس گِلی-هم-ديگه: کِباب کوبیده را چار لا کونین آ چنگالا بِزِنین توش بعد بِزِنین تو خورش ماس آ سه چارتا تابش بِدِین تا خُُب خورش ماسا را جذب كوند. بعدخیلی سریع بذارین تو دَنِدون! چون این کار خیلی سریع اتفاق می افتِد مَعده نیمی تونِد به مغز فرمون بِدِد كه چیطو شد آ شوما زودي سیر نیمی شین به همين راحتیا...