... خیلی حال میکنم با این قضیهٔ
Saturday, 29 September 2012
Wednesday, 25 July 2012
آدابی غذا خوردن تو ما-مبارِک آ مراسمی افطار برا اصفانیا
دوره کردنی آدابی غذا خوردن تو ما-مبارِک آ مراسمی افطار برا اصفانیا - دقیق راعایِت کونین که دچاری مشگل نشین آ بیشدر بدون بچسبد:
- قبلی غذا می باس رف دسشوی، شیکمی خالی بلند تِر می غرِّد.
- بغل دَسّی بزرگونی مجلس می باس وایساد چون اون قسمِت سفره پر رنگ تِرِس.
- اوِل مرغ آ کِباب آ ماهیا وردارین بعد برنجا بکشین (تو نسخه اصلی تِر میگن اَصی برنج نکشین)
- اِگه سری میزا ایناس، آ می بینین ضایَع نیس،بشقابی بغل دَسیادونا بذارین زیری بشقابی خوددون تا کسی بغل دَسِدون وانَسِد
- دوغا آخِری دس بخورین اِگه اوِلی کار بخورین ماساش کفی دلدون می شینِد آ سیردون میکوند.
- کمر بندا اوِل محکم کونین آ یُخده چی یُخده چی واز کونین تا آجُریا بار کونین.
- هر دَفِی سردونا بالا کونین آ شکری خدا را بوکونین آ یه نفسی عمیق بکشین تا یخدچی جا بیشدر تو مَعددون وا شِد.
- اِگه میشِد ننیشِسه بخورین! تا وایسادِین غِذاوا کف می شیند آ بیشتر میخورین.
- اينم یه روشي خُب برا خوردني کِباب آ خورشی ماس گِلی-هم-ديگه: کِباب
کوبیده را چار لا کونین آ چنگالا بِزِنین توش بعد بِزِنین تو خورش ماس آ سه
چارتا تابش بِدِین تا خُُب خورش ماسا را جذب كوند. بعدخیلی سریع بذارین تو
دَنِدون! چون این کار خیلی سریع اتفاق می افتِد مَعده نیمی تونِد به مغز
فرمون بِدِد كه چیطو شد آ شوما زودي سیر نیمی شین به همين راحتیا...
Wednesday, 20 June 2012
Monday, 2 April 2012
دیکشنری انگلیسی به اصفهانی ...
با تشکر از شهرداری اصفهان، که جهت رفاه حال مسافران نوروزی از خارج کشور و همچنین ارتقأ سطح زبان مسافران داخلی غیر اصفهانی (غِریب) اقدام به انتشار دیکشنری جیبی زیر نمود:
Thursday, 8 March 2012
۸ مارس ...
۸
مارس
...رو به تمام زنان و دختران سرزمینم تقدیم میکنم که با شهامت و
شجاعت مثال زدنی تک تک و تمامیت قوانین پوسیده و منحط این نظام بسته و
نابرابر رو به چالش می کشند. روز زن فقط امروز نبود و نیست، یه شاخه گلام
مشکلات زنان رو حل نمیکنه؛ آزادی کامل در یک جامعه انسانی با آزادی تمام و
کمال زنان در اون جامعه بدست میاد، و برابری حقوق فقط از پس برابری حقوق
زنان با مردان پدید خواهد اومد
!دست مریزاد
Monday, 5 March 2012
خاتمی: پشتیبان مصلحت کشور = ۱۰% نادانی + ۹۰% پدرسوختگی
اون
موقعها "زوووو" ام که بازی میکردیم، وقتی جررر میزدیم، بچاهای تیم اون
طرف بازی نمیکردن = تحریم میکردن = ما رو تنها میگذاشتن که بدونیم
تنهایی نمیتونیم بازی کنیم !!!... ... حالا یه موسی پیدا شده، زدن تیمشو
لت و پار کردن، تو بازی خودش جررر زدن، عذر خواهی که ازش نکردن هیچ، تو
همون بازی با قواعد تازهام راش نمیدن، خودشونام به اندازه کافی نفر دارن
که با خودشون بازی کنن، باز میره میگه منو بازی
بدین! چطور یه نفر "اصل ساده در قدرت موندن رو بهر قیمت و سهم داشتن از
نفت رو بهر تاوان" با کمال وقاحت و با ۱۰ درصد نادانی و ۹۰ درصد پدرسوختگی
زیر پوشش "مصلحت کشور" و از اون بدتر "مصلحت مردم" توجیه میکنه؟ کدوم
روزنه؟ برای کدوم اصلاح طلبی؟ روزنههای اصلاح طلبی اگر قرار بود پای
صندوقهای رأی باز بشن، سال ۸۸ باز شده بودن. راهی که خاتمی داره الان
میره همون راهی هست که هاشمی رفسنجانی ۲۰ سال پیش انتخاب کرد و بی
نتیجه بودنش رو همه دارن میبینن. ...
Sunday, 4 March 2012
Subscribe to:
Posts (Atom)



