Saturday, 29 September 2012

ترجمهٔ بخشی از سخنرانی‌ بهمراه توضیح در مورد نمودار طرز پخت بمب اتم:

نقل قول از آقای net on yahoo : "بعد درصدها رو عنایت دارن دوستان؟ ... یعنی‌ لامصّب کمال دقت و ظرافت درش بکار رفته! مساحت کلّ رو با انتگرلگیری عددی محاسبه کردند و البته اون بیلبیلک قسمت بالای کره در پردازش صرف نظر شده ..."

Wednesday, 25 July 2012

آدابی غذا خوردن تو ما-مبارِک آ مراسمی افطار برا اصفانیا

دوره کردنی آدابی غذا خوردن تو ما-مبارِک آ مراسمی افطار برا اصفانیا - دقیق راعایِت کونین که دچاری مشگل نشین آ بیشدر بدون بچسبد:

- قبلی غذا می باس رف دسشوی، شیکمی خالی‌ بلند تِر می غرِّد.

- بغل دَسّی بزرگونی مجلس می باس وایساد چون اون قسمِت سفره پر رنگ تِرِس.

- اوِل مرغ آ کِباب آ ماهیا وردارین بعد برنجا بکشین (تو نسخه اصلی تِر میگن اَصی برنج نکشین)

- اِگه سری میزا ایناس، آ می بینین ضایَع نیس،بشقابی بغل دَسیادونا بذارین زیری بشقابی خوددون تا کسی بغل دَسِدون وانَسِد

- دوغا آخِری دس بخورین اِگه اوِلی کار بخورین ماساش کفی دلدون می شینِد آ سیردون میکوند.

- کمر بندا اوِل محکم کونین آ یُخده چی‌ یُخده چی‌ واز کونین تا آجُریا بار کونین.

- هر دَفِی سردونا بالا کونین آ شکری خدا را بوکونین آ یه نفسی عمیق بکشین تا یخدچی جا بیشدر تو مَعددون وا شِد.

- اِگه میشِد ننیشِسه بخورین! تا وایسادِین غِذاوا کف می شیند آ بیشتر میخورین.

- اينم یه روشي خُب برا خوردني کِباب آ خورشی ماس گِلی-هم-ديگه: کِباب کوبیده را چار لا کونین آ چنگالا بِزِنین توش بعد بِزِنین تو خورش ماس آ سه چارتا تابش بِدِین تا خُُب خورش ماسا را جذب كوند. بعدخیلی سریع بذارین تو دَنِدون! چون این کار خیلی سریع اتفاق می افتِد مَعده نیمی تونِد به مغز فرمون بِدِد كه چیطو شد آ شوما زودي سیر نیمی شین به همين راحتیا...

Monday, 2 April 2012

دیکشنری انگلیسی به اصفهانی‌ ...

با تشکر از شهرداری اصفهان، که جهت رفاه حال مسافران نوروزی از خارج کشور و همچنین ارتقأ سطح زبان مسافران داخلی‌ غیر اصفهانی‌ (غِریب) اقدام به انتشار دیکشنری جیبی‌ زیر نمود:
 

Thursday, 8 March 2012

۸ مارس ...

۸
 مارس
...رو به تمام زنان و دختران سرزمینم تقدیم می‌کنم که با شهامت و شجاعت مثال زدنی‌ تک تک و تمامیت قوانین پوسیده و منحط این نظام بسته و نابرابر رو به چالش می کشند. روز زن فقط امروز نبود و نیست، یه شاخه گل‌ام مشکلات زنان رو حل نمیکنه؛ آزادی کامل در یک جامعه انسانی‌ با آزادی تمام و کمال زنان در اون جامعه بدست میاد، و برابری حقوق فقط از پس برابری حقوق زنان با مردان پدید خواهد اومد
!دست مریزاد

Monday, 5 March 2012

خاتمی: پشتیبان مصلحت کشور = ۱۰% نادانی + ۹۰% پدرسوختگی

اون موقع‌ها "زوووو"‌ ام که بازی‌ میکردیم، وقتی‌ جررر میزدیم، بچاهای تیم اون طرف بازی‌ نمیکردن = تحریم میکردن = ما رو تنها میگذاشتن که بدونیم تنهایی‌ نمیتونیم بازی کنیم !!!... ... حالا یه موسی‌ پیدا شده، زدن تیمشو لت و پار کردن، تو بازی خودش جررر زدن، عذر خواهی‌ که ازش نکردن هیچ، تو همون بازی با قواعد تازه‌ام راش نمیدن، خودشون‌ام به اندازه کافی‌ نفر دارن که با خودشون بازی کنن، باز میره میگه منو بازی بدین! چطور یه نفر "اصل ساده در قدرت موندن رو بهر قیمت و سهم داشتن از نفت رو بهر تاوان" با کمال وقاحت و با ۱۰ درصد نادانی و ۹۰ درصد پدرسوختگی زیر پوشش "مصلحت کشور" و از اون بدتر "مصلحت مردم" توجیه میکنه؟ کدوم روزنه؟ برای کدوم اصلاح طلبی؟ روزنه‌های اصلاح طلبی اگر قرار بود پای صندوق‌های رأی باز بشن، سال ۸۸ باز شده بودن. راهی‌ که خاتمی داره الان میره همون راهی‌ هست که هاشمی‌ رفسنجانی‌ ۲۰ سال پیش انتخاب کرد و بی‌ نتیجه بودنش رو همه دارن می‌بینن. ...

Sunday, 4 March 2012

Wednesday, 8 February 2012

... باید این متن رو خوند و اشک ریخت

 ... باید این متن رو خوند و اشک ریخت

(قحطي!!!" (متن از : سعید پرتوی "

"اوايل دهه شصت نوجواني بيش نبودم، اما خوب به خاطردارم آن روزهايي را كه تنها شامپوي موجود، شامپوي خمره ايي زرد رنگ داروگر بود. تازه آن را هم بايد از مسجد محل تهيه مي كرديم و اگر شانس يارمان بود و از همان شامپو ها يك عدد صورتي رنگش كه رايحه سيب داشت گيرمان مي آمد حسابي كيف مي كرديم. سس مايونز كالايي لوكس به حساب مي آمد و ويفر شكلاتي يام يام تنها دلخوشي كودكي بود. صف هاي طولاني در نيمه شب سرد زمستان براي 20 ليتر نفت، بگو مگو ها سر كپسول گاز كه با كاميون در محله ها توزيع مي شد، خالي كردن گازوئيل با ترس و لرز در نيمه هاي شب. روغن، برنج و پودر لباسشويي جيره بندي بود، نبود پتو در بازار خانواده تازه عروسان را براي تهيه جهيزيه به دردسر مي انداخت و پوشيدن كفش آديداس يك رويا بود. همه اينها بود، بمب هم بود و موشك و شهيد و ... اما كسي از قحطي صحبت نمي كرد! يادم هست با تمام فشارها وقتي وانت ارتشي براي جمع آوري كمك هاي مردمي وارد كوچه مي شد بسته هاي مواد غذايي، لباس و پتو از تمام خانه ها سرازير بود. همسايه ها از حال هم با خبر بودند، لبخند بود، مهرباني بود، خب درد هم بود"...

...

"امروز اما فروشگاه هاي مملو از اجناس لوكس خارجي در هر محله و گوشه كناري به چشم مي خورند وهرچه بخواهيد و نخواهيد در آنها هست. از انواع شكلات و تنقلات گرفته تا صابون و شامپوي خارجي، لباس و لوازم آرايش تا موبايل و تبلت، داروهاي لاغري تا صندلي هاي ماساژور، نوشابه انرژي زا تا بستني با روكش طلا، رينگ اسپرت تا... و حال با تن هاي فربه، تكيه زده بر صندلي ها نرم اتومبيل هاي گرانقيمت از شنيدن كلمه قحطي به لرزه افتاده به سوي بازارها هجوم مي بريم. مبادا تي شرت بنتون گيرمان نيايد! مبادا زيتون مديترانه ايي ناياب شود! اشتهايمان براي مصرف، تجمل، پز دادن و له كردن ديگران سيري ناپذير شده است. ورشكسته شدن انتشارت، بي سوادي دانش آموز ها و دانشجوهامان، بي سوادي استادها، عقب افتادگي در علم و فرهنگ و هنر، تعطيلي مراكز ادبي فرهنگي و هنري و ... برايمان مهم نيست ولي از گران شدن ادكلن مورد علاقم مان سخت نگرانيم! ... مي شود كتابها نوشت... خلاصه اينكه اين روزها لبخند جايش را به پرخاش داده و مهرباني به خشم. هركس تنها به فكر خويش است به فكر تن خويش! قحطي امروز قحطي انسانيت است قحطي همدلي قحطي عشق !"

Tuesday, 31 January 2012

:نظر بابا طاهرعریان در مورد اقدام اخیر گلشیفته فراهانی

:نظر بابا طاهرعریان در مورد اقدام اخیر گلشیفته فراهانی

به اینترنت بدیدُم یک کلوزآپ / نمی دونُم که اصلِ یا فتوشاپ
بدل یا اصل ، مو کاری ندارُم / دلُم در سینه افتاده به تاپ تاپ
***********
خوشا اونان که پاریس جایشان بی/ درون کافه ها ماوایشان بی
اگر گشتن چو بابا نیمه عریون/ خدا را شکر شلوار پایشان بی
***********
خدایا دین تو اندر خطر بی/ دلُم بازیچه ی اهل هنر بی
پشیمونُم بگو تقصیر مو چی/ گناه مو فقط حظٌ بصر بی
***********
مکن کاری که "بهزاد" ننگش آیو/ با ملاهای نادون جنگش آیو
تو بهر جایزه لغزیده پایت / در اینجا سوی بابا سنگش آیو
***********
به کافی نت روُم آنجا ته وینُم/ به اینترنت روُم درجا ته وینُم
به هر وبلاگ و هر سایتی که آیُم / نشان از قامت رعنا ته وینُم
***********
یکی لختو و یکی عریون پسنده / یکی با چادرو و تومبون پسنده
به هرچه آفریدی طالبی هست/ دل مو عنچه ی خندون پسنده
***********
مو گشتُم "شیفته" بر اون"گل" ناز/ گریبونش مثال غنچه ها باز
ندونُم حکمت این جلوه ها چیست/ خدایا مو برقصم با کدوم ساز
***********
یکی اونسوی دنیا گشته عریون/ یکی اینجا شده غمگین و دلخون
گناه هر کسی بر خود نویسند/ چه باید کرد با مخلوق نادون

Monday, 30 January 2012

!آقای دکتر بهمنی رییس کلّ بانک مرکزی اعلام کرد: پول ملی‌ (دودلار) میرود که با ارزش تر از دلار آمریکا باشد

!آقای دکتر بهمنی رییس کلّ بانک مرکزی اعلام کرد: پول ملی‌ (دودلار!) میرود که با ارزش تر از دلار آمریکا باشد


:ما (یک تیم متشکل از کارشناسان اقتصادی و روانشناسی موظف به پیگیری مساله) پس از رایزنی‌ها به نتایج ذیل رسیدیم
.حالت اول: آقای دکتر بهمنی دچار اختلالات روانی‌ بیشتر شده اند
.حالت دوم: پیش بینی‌ انجام شده طبق محاسبت دقیق مطرح شده است


:سپس الگوریتم ذیل طراحی شد


دلار را با قیمت ۱۰۰۰ تومن (یادش بخیر) در نظر بگیرید
"جایگزین کنید: "۱۰۰۰ تومن = دلار
"با افزایش قیمت پول ملی‌ به ۲۰۰۰ تومن، جایگزین کنید "۲۰۰۰ تومن = دودلار
پول ملی‌ را بجای تومن به دودلار تغییر دهید
تساوی روبرو را در نظر بگیرید : دودلار = دو - ضربدر - دلار
 بدین ترتیب هم تعداد صفرهای این پول به صفر رسیده، هم دو برابر پول آمریکایی‌ شده

آقای دکتر بهمنی در ادامهٔ سخنانش به دولت آمریکا پیشنهاد داد واحد پول ملی‌ خود را به چیز دیگری غیر از دلار (مثلا اشرفی) تغییر دهند یا شاهد بی‌ ارزش شدن روزانه‌ پول ملی‌ خود باشند ...

    !شیر فهم شد؟ دیگه نگو یارو رییس بانک مرکزی دیوونه است

Saturday, 28 January 2012

چقدر این دلار آمریکا بی‌ ارزش و ناپایداره !!!

چقدر این دلار آمریکا بی‌ ارزش و ناپایداره ... تا دیروز ۲۴۰۰ تومن بود، امروز خرده زمین شده ۱۲۲۶ تومن. با این پول خاک بر سری دیگه آبرو واسه این اوباما نمونده !!!

Friday, 27 January 2012

فکرشو بکن اصحاب کهف چه حالی‌ داشتن بعدِ سیصد سال که پاشدن از خواب دیدن پولشون بی‌ ارزش شده!

ما شب می‌خوابیم صبح پا میشیم میبینیم اسکناس ۵۰۰۰ تومنی مون شده پول خورده، داغون ایم. فکرشو بکن اصحاب کهف چه حالی‌ داشتن بعدِ سیصد سال که پاشدن از خواب دیدن پولشون بی‌ ارزش شده! چه اعصاب‌ای ازشون خورد شده!!!

Tuesday, 17 January 2012

این چه فرهنگیه که با لخت شدن یه نفر، به باد فنا میره؟

اون فرهنگی‌ که با لخت و عور شدن یه نفر، به باد فنا میره، هرچه زود تر به باد بره بهتره...از کی‌ تاحالا پوشیده بودن معیار فرهنگ برتر، و لخت بودن معیار بی‌ فرهنگی‌ شده؟ اونهایی که این موضوع رو ایراد می‌بینن، باید به فرهنگ سنج خودشون یه سری بزنن ...