باز کردن مرز بلندیهای جولان...فرافکنی بشار اسد؟
در وحشیانه بودن حرکت ارتش اسرائیل علیه مردم بی دفاع شاکی نیست، اما در حالیکه سالهاست حکومت سوریه بلندیهای جولان را تحت کنترل شدید خود دارد، و طی این سالها به فلسطینیها و سوریها اجازه داده نشده بود از این مرزها عبور کنند، این سوال وجود دارد که چرا حکومت بشار اسد به یکباره این مرزها را باز کرده و اجازهٔ هجوم فلسطینیها و سوریها و نزدیک شدن به جولان داده است؟ این با پیش فرض اینکه سربازان مرزبانی اسرائیل اعلام کرده اند در صورت تعرض مردم به مرز ها، با گلوله پاسخ خواهند داد؟ ......
در وحشیانه بودن حرکت ارتش اسرائیل علیه مردم بی دفاع شاکی نیست، اما در حالیکه سالهاست حکومت سوریه بلندیهای جولان را تحت کنترل شدید خود دارد، و طی این سالها به فلسطینیها و سوریها اجازه داده نشده بود از این مرزها عبور کنند، این سوال وجود دارد که چرا حکومت بشار اسد به یکباره این مرزها را باز کرده و اجازهٔ هجوم فلسطینیها و سوریها و نزدیک شدن به جولان داده است؟ این با پیش فرض اینکه سربازان مرزبانی اسرائیل اعلام کرده اند در صورت تعرض مردم به مرز ها، با گلوله پاسخ خواهند داد؟ ......
آیا بشار اسد در این مورد هدف خاصی را دنبال می کرده است؟ که مردم را جلوی گلوله سربازان اسرائیل قرار داد؟ آیا این موضوع ارتباطی به تظاهرات اخیر در سوریه دارد؟ تا احساسات مردم حق طلب سوریه را برانگیزاند؟ تا آنها را از فکر به نبرد اصلی و حق طلبانه در داخل کشور دور کند؟ تا آنها از یاد ببرند که چطور حکومت سوریه خود, به وحشیانهترین وضع مردم خودش را در خیابانها شکار میکند؟
No comments:
Post a Comment